การสำรวจยอดขายรายไตรมาส พ.ศ. 2567
TABLE 13 PERCENTAGE OF ESTABLISHMENTS REPORTING SALE/ SERVICE VIA INTERNET BY THE PROPORTION OF INTERNET SALES CHANNELS PER ALL SALES VIA THE INTERNET,DIVISION OF INDUSTRY AND SIZE OF ESTABLISHMENT (NUMBER OF PERSONS ENGAGED) AND SIZE OF ESTABLISHMENT (NUMBER OF PERSONS ENGAGED) (Cont'd) Quarter 3/67 หมวดย่อยอุตสาหกรรม / Class of industry/ ช่องทางการขายสินค้าหรือบริการ / 1/ channels for selling product or service/ 1/ ขนาดของสถานประกอบการ Size of establishment ( จานวนคน ทางาน ) จานวน ร้อยละ ร้อยละ ร้อยละ ร้อยละ ร้อยละ ร้อยละ ร้อยละ ร้อยละ ร้อยละ ร้อยละ ร้อยละ ร้อยละ (Number of persons engaged) Number % % % % % % % % % % % % ขนาดของสถานประกอบการ 162,967 100.0 Size of establishment 1 - 15 คน 156,739 96.2 1 - 15 persons Social media 101,147 100.0 0.3 0.6 1.0 2.4 1.8 18.2 0.5 2.2 0.2 1.1 71.8 Social media Website หรือ Application 32,891 100.0 0.1 2.4 2.0 8.4 4.9 28.4 4.3 2.9 0.9 0.9 45.0 Your own website or application E-marketplace 6,549 100.0 - 3.3 13.6 0.8 13.8 13.6 13.8 8.3 1.3 - 31.5 E-market place Cross-border platform 82 100.0 - 100.0 - - - - - - - - - Cross-border platform Application ที่ให้บริการสั่งและส่งสินค้า / บริการ 43,604 100.0 - 0.6 0.1 - 0.5 20.0 - - 1.5 - 77.3 Application that provides ordering and delivery บนมือถือและเว็บไซต์ เช่น Grab, Food Panda of products/services on mobile phones and websites, such as Grab, Food Panda Platform สาหรับจองห้องพักและการท่องเที่ยว เช่น 5,498 100.0 - - 1.0 11.3 - 13.2 3.9 - 4.2 8.4 58.0 Platform for booking accommodation and travel, Agoda, Traveloka such as Agoda, Traveloka อื่น ๆ 47 100.0 - - - - - - 17.3 - 13.6 25.2 44.0 Others 16 - 25 คน 3,256 2.0 16 - 25 persons Social media 1,807 100.0 - 0.4 17.5 7.7 9.3 11.9 1.7 3.4 0.9 0.3 47.0 Social media Website หรือ Application 1,203 100.0 - 0.8 4.5 10.8 9.7 11.3 5.0 5.9 0.1 0.3 51.6 Your own website or application E-marketplace 156 100.0 2.1 - 12.4 6.4 - 14.4 - 37.7 - - 27.0 E-market place Application ที่ให้บริการสั่งและส่งสินค้า / บริการ 578 100.0 - 0.6 9.5 8.7 - 15.6 9.5 - - - 56.2 Application that provides ordering and delivery บนมือถือและเว็บไซต์ เช่น Grab, Food Panda of products/services on mobile phones and websites, such as Grab, Food Panda Platform สาหรับจองห้องพักและการท่องเที่ยว เช่น 850 100.0 - - - - 10.0 16.0 11.9 0.7 20.2 6.7 34.6 Platform for booking accommodation and travel, Agoda, Traveloka such as Agoda, Traveloka อื่น ๆ 6 100.0 - - - - - 100.0 - - - - - Others 26 - 30 คน 657 0.4 26 - 30 persons Social media 437 100.0 4.6 - 9.7 11.2 - 5.2 1.0 - 5.0 4.1 59.3 Social media Website หรือ Application 149 100.0 1.3 - 15.6 2.4 14.9 31.2 - - 12.1 - 22.5 Your own website or application E-marketplace 46 100.0 - - - 10.6 - 30.2 - 20.9 - 4.4 34.0 E-market place Application ที่ให้บริการสั่งและส่งสินค้า / บริการ 112 100.0 - - - - - 32.3 - 32.3 - - 35.4 Application that provides ordering and delivery บนมือถือและเว็บไซต์ เช่น Grab, Food Panda of products/services on mobile phones and websites, such as Grab, Food Panda Platform สาหรับจองห้องพักและการท่องเที่ยว เช่น 181 100.0 - 9.9 9.9 - - 9.9 10.8 - 9.9 9.9 39.7 Platform for booking accommodation and travel, Agoda, Traveloka such as Agoda, Traveloka ตาราง 13 ร้อยละของสถานประกอบการที่มีการขายสินค้าหรือบริการทางอินเทอร์เน็ต จาแนกตามสัดส่วนของช่องทางการขายสินค้าผ่านทางอินเทอร์เน็ตทั้งหมด หมวดย่อยอุตสาหกรรม และขนาดของสถานประกอบการ ( จานวนคน ทางาน ) ( ต่อ ) reporting sale/ service via internet 31 - 40 41 - 50 51 - 60 61 - 70 11 - 20 21 - 30 81 - 90 จานวนสถานประกอบการ สัดส่วนช่องทางการขายสินค้า / บริการที่ขายผ่านทางอินเทอร์เน็ต ที่รายงานว่ามีการขายสินค้า / บริการทางอินเทอร์เน็ต Proportion of internet sales channels per all sales via the internet Total number of establishments < 5 6 - 10 91 - 100 71 - 80 94
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA3NzA0Nw==